Po telefonickom kontakte Vás navštívi náš pracovník, dohodne termín a prekonzultuje so zástupcom Vašej firmy všetky podrobnosti súvisiace so sťahovaním, navrhne postup sťahovania, cenu a spôsob úhrady. Dohodne tiež do akej miery chcete s nami spolupracovať pri sťahovaní Vašej firmy.
V prípade, že Vám nedostatok času zabraňuje v tom, aby ste koordinovali rozmiestnenie nábytku a zariadenia vo Vašich nových priestoroch, stačí ak pre nás vypracujete kompletný plán a my Vám zabezpečíme rozloženie zariadenia podľa Vašich predstáv. V dohodnutý deň prídu na miesto sťahovania naši pracovníci, demontujú a zabalia Váš nábytok a zariadenie a bezpečne ho uložia do sťahovacieho auta. Po prevoze do nových priestorov rozložíme nábytok a zariadenie podľa Vašich predstáv. Po skončení práce Vás vedúci pracovník požiada o skontrolovanie presťahovaného zariadenia.
4 mesiace pred sťahovaním
- Stanoviť si presný termín sťahovania
- Vypovedať starú nájomnú zmluvu
- Informovať včas zamestnancov o sťahovaní (info e-mail)
- Informovať obchodných partnerov a zákazníkov o sťahovaní, prípadne o zmenených kontaktných údajoch (adresa, telefón, fax,…)
- Informovať všetky úrady, s ktorými je spolupráca (daňový úrad, sociálna a zdravotná poisťovňa, komerčná poisťovňa,…)
- Ohlásiť zmenu v Obchodnom Registri
- Požiadať o nový zápis do telefónneho zoznamu a zlatých stránok
- Osloviť sťahovaciu spoločnosť, nechať si vypracovať cenovú ponuku
- Osloviť firmy (maliar, elektrikár,…) na opravu starých a prípravu nových priestorov
- Požiadať upratovaciu firmu o vyčistenie nových a starých priestorov
- Požiadať odbornú firmu (elektrotechnik) o zapojenie výpočtovej techniky a telefónnych liniek
- Dohodnúť termín s dodávateľom energií na opis stavu spotreby energie
- Zostaviť si plán sťahovania
- Nechať vytlačiť firemný hlavičkový papier, poveriť zamestnancov od ktorého dátumu ho majú začať používať
- Organizácia nábytku: Čo sa bude sťahovať a čo sa zadováži nové
- Nepotrebný kancelársky nábytok ako aj staré veci vysortírovať a dohodnúť termín v mestskej zberni odpadu
- Nákres plánu nového zariadenia firmy, zohľadniť predošlé usporiadanie a prípadne zohľadniť pripomienky a návrhy zamestnancov
- Uistiť sa, či vo vybranej sťahovacej spoločnosti odborný personál prevedie ako demontáž, tak aj montáž nábytku
- Takisto sa uistiť v sťahovacej spoločnosti, či bude od nich k dispozícii baliaci materiál a krabice. V prípade, že nie, postarať sa o baliaci materiál z inej spoločnosti
- Zistiť, či má sťahovacia spoločnosť povolenie na možný prístup na ulicu v pešej zóne. V prípade, že nie, vybaviť na magistráte povolenie
- Všetky sťahované položky zinvertarizovať
- Stanoviť presný časový plán sťahovania (kedy a v akom poradí budú miestnosti sťahované)
- Vymerať šírku a výšku dverí, počet schodov, nosnosť a vnútorné rozmery výťahu
- Skartovať staré dokumenty (pozor na zákonnú archiváciu). Sťahovanie môže byť dobrá príležitosť na prechod na elektronickú archiváciu
- Prehlásiť poštovú adresu na odber dennej a odbornej tlače
- Nechať si písomne potvrdiť termín sťahovania od všetkých firiem, ktoré sa na sťahovaní budú spolupodielať.
- Odsúhlasiť s bývalým prenajímateľom koncové vyúčtovanie za energie
- Dohodnúť si termín odovzdania priestorov a pripraviť odovzdávací protokol
- Zaobstarať kryt na drahú resp. citlivú podlahu
- Zorganizovať vrátenie kľúčov od zamestnancov
- Označiť etiketami sťahovaný nábytok a krabice (zvoliť označovací kľúč)
- Skontrolovať stav budovy resp. nového prenajatého priestoru s prenajímateľom.
- Odkontrolovať stav elektrických hodín, vodomeru,… všetko dôkladne zapísať
- Informovať o termíne sťahovania starých aj nových susedov
- Priniesť dôležité podklady pre sťahovanie do nových priestorov.
- Skontrolovať stav schodiska na starej a novej adrese, pre prípadné škody, ktoré by mohli nastať
- Skontrolovať staré priestory (zabudnuté veci, dokumenty, kvety,..)
- Nechať vyčistiť všetky staré priestory
- Odovzdať prenajímateľovi staré priestory spolu s odovzdávacím protokolom
- Postarať sa o funkčné osvetlenie nových priestorov
- Pripraviť si trinkgeld pre pomocnú silu, ktorá bola pri sťahovaní
- Nechať vyčistiť nové priestory
- Upraviť kontaktné dáta na internetovej stránke firmy
- Zozbierať všetky faktúry a účty týkajúce sa sťahovania (pre účtovníctvo)
- Riadne vyčistenie elektrotechnických zariadení
- Nahlásiť prípadné škody, ktoré vznikli počas sťahovania
- Zorganizovanie kolaudačnej party 🙂