Sťahovanie predstavuje pre drvivú väčšinu ľudí mimoriadne stresujúcu situáciu, ktorá je nielen namáhavá, ale sprevádza ju aj nervozita a pocity neistoty. Netreba však hneď podliehať panike! Ak dodržíte niekoľko jednoduchých zásad pri balení vecí, ušetríte si pri sťahovaní množstvo času, námahy a aj stresov. Zhrnuli sme pre vás tipy a triky priamo z praxe, ktoré sa vám zídu rovnako pri sťahovaní domácnosti, tak aj v prípade, že vás čaká sťahovanie kancelárií.
Z vlastných skúseností môžeme potvrdiť, že pri sťahovaní je dôsledná príprava minimálne polovicou úspechu. Toto zlaté pravidlo platí bez ohľadu na rozsah sťahovania a rovnako bez ohľadu na to, či ide o sťahovanie bytov, kancelárií alebo iných priestorov. Napriek tomu, že sťahovacie služby prinášajú nepopierateľné výhody a sťahovanie dokážu zabezpečiť za veľmi priaznivé ceny, stále sa nájde dosť ľudí, ktorí chcú sťahovanie zobrať do vlastných rúk. Či už chcete sťahovanie zvládnuť sami, alebo presun tých najťažších vecí necháte na profesionálov, sme presvedčení, že tieto tipy a triky na efektívne balenie vám celý proces premiestňovania uľahčia.
S prípravou sťahovania odporúčame začať dostatočne včas, ideálne 3-4 týždne pred samotným sťahovaním. Skrátka, čím skôr, tým lepšie a platí to aj v prípade, že sťahovanie necháte na profesionálov. Ak sa totiž rozhodnete pre profesionálne sťahovanie, máte väčšiu šancu, že práve vám sa ujde termín, ktorý si želáte a nebudete musieť v tomto smere robiť žiadne kompromisy. V prípade, že sa chcete presťahovať sami, tak už tri alebo dva týždne vopred by ste mali zháňať výbavu na sťahovanie.
Neodporúčame teda nechávať nič na náhodu. Nákupný zoznam výbavy a pomôcok na sťahovanie by mal obsahovať lepiacu pásku, krabice na sťahovanie rôznych veľkostí, štítky, fixky, nožnice, sťahovacie pásky, bublinkové fólie a odpadové vrecia. Zvláštnu pozornosť venujte krabiciam na sťahovanie, ktoré odporúčame kúpiť nové, pretože iba tak sa budete môcť spoľahnúť na ich nosnosť a celkový stav. V „deň D“ budú pre vás zárukou rýchlejšieho a zároveň bezpečného premiestnenia všetkých vašich vecí.
Sťahovanie bytu menšej rozlohy môže trvať približne 2 či 3 dni, v závislosti od toho, koľko máte vecí. Na nejaký čas sa preto budete musieť obmedziť vo svojich bežných aktivitách. To najnutnejšie si odporúčame zabaliť do obyčajnéhocestovného kufra, z ktorého si veci budete brať podľa potreby. Patria sem napríklad kozmetické a hygienické potreby, pyžamo či pár vecí na prezlečenie. Skrátka, všetko čo potrebujete mať v prípade potreby hneď po ruke.
Treba úprimne priznať, že poriadkumilovní ľudia majú sťahovanie ľahšie. Tak či onak, užitočnou pomôckou sú fixky a štítky, ktoré sme do nákupného zoznamu na sťahovanie nezaradili náhodou. Slúžia totiž na označovanie vriec a krabíc, pričom ideálne je ešte pred balením spraviť si v označovaní systém. Ako na to? Nestačí iba pomenovať, čo sa skrýva v krabici, odporúčame dopísať aj miestnosť, kam prenášané veci budú patriť.
Váza od babičky, zbierka modelov z detstva alebo kryštál zo svadby. Každý z nás má doma niečo s nevyčísliteľnou citovou hodnotou, čo je ale náchylné na poškodenie. Pri ich balení postupujte s maximálnou obozretnosťou. Je vhodné baliť ich zvlášť a dôsledne chrániť napríklad bublinkovou fóliou alebo tlmiacim výplňovým materiálom. Samostatne baľte aj elektroniku, kuchynské spotrebiče a tiež sklo. Jednoducho, všetko krehké. Väčšie kusy nábytku je rovnako lepšie sťahovať po menších častiach, pretože si tak nielenže uľahčíte nosenie, ale pri preprave vám nábytok nezaberie toľko miesta.
Po vysťahovaní všetkých vecí, kedy už toho budete mať akurát tak dosť, ste ešte stále iba v polovici. Po príchode „do nového“ na vás čakajú miestnosti kompletne zapratané krabicami. Už vopred si preto vymyslite triediaci systém. Krabice do nového priestoru neukladajte náhodne, ale podľa logiky. Označte si krabice napríklad farebnými značkami, podľa ktorých bude jasné, kam v novom byte patria. Ušetríte si tak čas pri vybaľovaní a eliminujete potrebu opätovného prenášania.