a radi o nich
píšeme
V začiatkoch podnikania nie je jednoduché vysporiadať sa s nákladmi na materiálne vybavenie. Stačí, keď si prenajmete pár metrov štvorcových v centre Bratislavy a zaobstaráte si niekoľko pracovných miest. Avšak práve v tomto si viete pomôcť použitým kancelárskym nábytkom.
Recyklovanie vecí – oblečenia, stolov, sedačiek, ba až celých domácich či kancelárskych miest sa vzhľadom k životnému prostrediu stáva nevyhnutnosťou. V tom lepšom prípade končia opotrebované predmety na zberných dvoroch, ale všetci dobre vieme, že čierne skládky nie sú v našej krajine ničím neobvyklým.
A tak vzniklo niekoľko iniciatív, ako žiť humánnejšie a šetrnejšie k našej krajine. Niektoré firmy sa snažia vzhľadom k spoločnosti podnikať zodpovedne a zachovalé kusy nábytku posielajú do bazárov, kde ich využijú ďalší ľudia, firmy, domácnosti,…
Tak v prvom rade máte na vyber z portálov, kde inzerujú jednotlivci. Ak vás nejaký nábytok zaujme, kontaktujete priamo dotyčného. Predávajúci si určí podmienky, ako a kedy si vec môžete vyzdvihnúť. Väčšinou sa uvádza osobný odber, a teda musíte vziať do úvahy aj to, ako ďaleko budete musieť po vybavenie chodiť.
Nájdete, samozrejme, aj ponuky, ktoré sú zdarma, a použitý nábytok dostanete za odvoz. Avšak v prípade, že si zariaďujete kanceláriu, radšej dvakrát merajte a ubezpečte sa, že stôl je v použiteľnom stave a že mu neodpadne noha alebo držiak „šuflíka”.
Treťou možnosťou je spoľahnúť sa na systém, ktorý spája logistiku, uskladnenie a dopravu nábytku. V niektorých prípadoch sú to sťahovacie firmy, ktoré udržujú vyradený kancelársky nábytok od špičkových firiem. Prečo ho nezrecyklovať a nepomôcť tak menšej firme, pre ktorú je každá úspora výhrou?
Avšak aj vtedy, keď rozširujete kapacity, viete šikovne využiť starší nábytok a ušetriť tak na cene. Bazári, ktoré prepájajú firmy, majú výhodu v tom, že majú skladové zásoby celých pracovných miest, pričom cena takéhoto miesta (väčšia skriňa, menšia skriňa, stôl s kontajnermi) sa pohybuje od 170 do 400 Eur bez DPH. V porovnaní s kupovaním nového kancelárskeho vybavenia je to stále podstatne menej.
Predtým, ako si vyberiete zariadenie do office, starostlivo uvážte, čo požadujete. Chcete pre zamestnancov stôl bez šuplíkov? Majú byť stoličky otáčacie alebo stabilné? Aj podľa toho budete vedieť, kam zamerať svoju pozornosť, či na bazár, alebo na predajňu s nábytkom. Veľa trpezlivosti pri obnove kancelárskych priestorov!